Νέα - Άρθρα - Συνεντεύξεις

Παγκόσμιες “τάσεις” γενναιοδωρίας για το 2023

.

Με αφορμή τον εορτασμό της #GivingTuesday2023 στις 28 Νοεμβρίου, μοιραζόμαστε τα παγκόσμια trends της γενναιοδωρίας που προέκυψαν από την έρευνα του CAF(Charities Aid Foundation) “World Giving Index”.
Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες μελέτες για την προσφορά και την φιλανθρωπία που έχει διεξαχθεί ποτέ, με εκατομμύρια συνεντευξιαζόμενους ανθρώπους από το 2009. Στην μελέτη συμμετείχαν 142 χώρες από όλο τον κόσμο, με την Ινδονησία να συγκεντρώνει τα μεγαλύτερα ποσοστά γενναιοδωρίας.
Οι συνεντευξιαζόμενοι απάντησαν στις εξής τρεις ερωτήσεις: 1) Έχετε δώσει χρήματα σε φιλανθρωπικό ίδρυμα; 2) Έχετε βοηθήσει κάποιον άγνωστο ή κάποιον που δεν γνωρίζατε που χρειαζόταν βοήθεια, 3) Έχετε αφιερώσει εθελοντικά τον χρόνο σας σε έναν οργανισμό;

Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε ότι το 72% του πληθυσμού έχουν προσφέρει χρήματα, χρόνο ή βοήθησαν κάποιον που δεν γνώριζαν τη χρονιά του 2022. Όπως αναφέρει ο γενικός διευθυντής του CAF, Neil Heslop, “Η έρευνα μας δίνει λόγους για ελπιδοφόρα αισιοδοξία έναντι σε ένα σκηνικό παγκόσμιας αστάθειας. Δείχνει ότι η αυξημένη γενναιοδωρία που είδαμε ως αποτέλεσμα του Covid-19 διατηρήθηκε σε γενικές γραμμές σε παγκόσμιο επίπεδο.Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν τα τρία τέταρτα της ανθρωπότητας έκανε κάτι για να βοηθήσει άλλους κατά τη διάρκεια του 2022”.

Αν και τα αποτελέσματα  είναι πολύ θετικά σε παγκόσμια κλίμακα, αξίζει να αναρωτηθούμε τους λόγους που η Ελλάδα βρίσκεται αρκετά χαμηλά στην κατάταξη της “προσφοράς”.Το 43% των συμμετεχόντων από την Ελλάδα απάντησε ότι έχει βοηθήσει έναν άγνωστο στον δρόμο αλλά μόλις το 6% έχει δωρίσει χρήματα ή έχει αφιερώσει χρόνο στον εθελοντισμό. 

Το κίνημα της #GivingTuesday, ίσως αποτελεί μία ευκαιρία να αυξήσει την γενναιοδωρία και την αλληλεγγύη στη χώρα μας και να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να κάνουν περισσότερο καλό.Ίσως αποτελεί μία ευκαιρία να κάνουμε τον δικό μας απολογισμό και να δούμε ως απλοί πολίτες, ως κοινωφελή ίδρυμα και ως επιχειρήσεις τι έχουμε προσφέρει την φετινή χρονιά και τι παραπάνω μπορούμε να κάνουμε. Είτε στους ανθρώπους γύρω μας, στο περιβάλλον, σε αγνώστους, σε έναν οργανισμό,στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. 

«Το να προσφέρουμε σημαίνει ότι χτίζουμε μια σύνδεση με τους γύρω μας, είτε αυτοί βρίσκονται στον διπλανό δρόμο ή στην άλλη άκρη του κόσμου. Μας φέρνει κοντά– και αυτό μας βοηθά να καταλάβουμε ο ένας τον άλλον περισσότερο», Neil Heslop.

Διαβάστε περισσότερες πληροφορίες για τα αποτελέσματα της έρευνας του CAF:  https://www.cafonline.org/docs/default-source/about-us-research/wgi_report_2023_final.pdf?sfvrsn=402a5447_2